منو سایت
صفحه نخست درباره ما سوالات متداول قوانین و مقررات دانلود نظیف ثبت سفارش مقالات
لوگو شرکت نظیف
لوگو شرکت نظیف
به سامانه نظیف خوش آمدید
از ثبت سفارش تا اتمام کار همراه شما هستیم
به کل تهران اعزام نظافتچی داریم
نظافت تخصص ماست
نظافتچی های حرفه ای را از ما بخواهید
اعزام نظافتچی آقا مجرب و متعهد
اعزام نظافتچی خانم کاربلد و مطمئن
اعزام نظافتچی با ارائه فاکتور رسمی

نحوه صحیح نظافت دیوار

تمیز بودن دیوارها جلوه خاصی به منزل و چیدمان آن می‌دهد، معمولاً افراد به طور منظم کف خانه، مبلمان و لوازم را تمیز می‌کنند اما کمتر پیش می‌آید که به تمیز کردن دیوارها بپردازند زیرا فکر می‌کنند که باید کمتر دیوارها را لمس کنند اما دیوارها مانند کف زمین می‌باشند و هر از چند گاهی نیاز به تمیز کردن دارند. البته که خاصیت انواع رنگ‌های دیوار با یکدیگر متفاوت است. تمیز کردن دیوارها به دلیل مساحت زیاد و ارتفاع بالای آن، همیشه کار سختی است. ولی به هر حال حداقل سالی یک بار را باید به تمیز کردن تمامی دیوارها و سقف اختصاص داد. 

    نکات مهم در تمیز کردن دیوار

  1. قبل از هر کاری تعدادی روزنامه یا کارتون زیر دیواری که قصده تمیز کردن آن را دارید بیاندازید. در حین تمیز کردن دیوارها ممکن است آب و یا مواد شوینده روی زمین بریزند و ایجاد لک کنند.

  2. دیوار را از بالا به پایین تمیز کنید، چرا که گرد و خاک و دوده به پایین کشیده می‌شود و تمیز کردن آن ساده‌تر می‌گردد.

  3. برای تمیز کردن دیوارها همیشه از دو سطل استفاده کنید یکی حاوی آب خالص و دیگری مخلوط آب و مواد شوینده تا بالافاصله بعد از شستن دیوارها، با آب تمیز از سطل دیگر آب کف ها از روی دیوار پاک کنید.

  4. تمام تابلو یا تزئینات روی دیوار را بردارید و هر وسیله نزدیک دیوار، همچون مبلمان را دور کنید.

  5. پنجره‌های خانه یا اتاق را باز کنید تا دوده و گرد و غبار در خانه باقی نماند.

  6. معمولاً دیوار خانه از دود سیگار یا آلودگی هوا سیاه می‌شود. به منظور پاک کردن دوده می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید.

  7. دقت شود کلید پریزها از آب دور نگه دارید، کلید پریز هم یکی از مرکزهای آلودگی است که می‌توانید با یک فازمتر باز کنید و بشورید.

​نحوه تمیز کردن دیوار رنگ روغن

تمیز کردن دیوار رنگ روغن، راحت‌تر از دیوارهای دیگر است. معمولاً جنس این دیوار چرب یا براق به نظر می‌رسد و شما می‌توانید در مدت زمان معیینی دیوار رنگ روغنی را تمیز کنید و در نهایت شاهد یک دیوار عاری از هرگونه آلودگی و سیاهی باشید.

به منظور پاک کردن دیوار رنگ روغن به دو دستمال تمیز نخی، یک سطل آب ولرم و مقداری مایع ظرفشویی نیازی دارید. مایع ظرفشویی را داخل سطل آب بریزید و هم بزنید تا ترکیب مورد نظر به دست آید. سپس یکی از دستمال‌های تمیز را آغشته به محلول آب و مایع ظرفشویی کنید و آن را به دیوار بکشید.

نحوه تمیز کردن دیوار گچی

در بسیاری از طراحی‌های مدرن اروپایی، دیوار را رنگ نمی‌کنند و گچ دیوار بدون هیچ عایقی، خالص باقی می‌ماند. تمیز کردن دیوار گچی سخت‌تر از دیوارهای دیگر است. توصیه می‌کنیم هرگز برای تمیز کردن دیوار گچی از آب و مواد شوینده استفاده نکنید.

از این رو هفته‌ای یک بار گرد و خاک دیوار را با یک دستمال خشک پاک کنید. در صورتی که می‌خواهید دیوار گچی تمیز شود، مقداری کمی دستمال را نم کنید و دیوار را از لکه و دوده پاک کنید. البته این کار باید با دقت انجام شود تا آسیبی به دیوار وارد نشود. دیوار گچی، بخصوص دیواری که هیچ رنگی روی آن ندارد معمولاً گرد و خاک را خیلی سریع‌تر به خود جذب می‌کند. گردگیری هفتگی این نوع دیوار می‌تواند کمک کند تا هنگام شستشوی دیوار با دشواری‌های کمتری مواجه شوید.

نحوه تمیز کردن دیوار با رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک باید از لاتکس تهیه شده باشد و قابلیت شستشو و کهنه مرطوب کشیدن داشته باشد ولی از آنجایی که این رنگ بر خلاف رنگ روغن کاملاً سطحی فلات و غیر روان تولید می شود مناسب برای شستشو نبوده و اکثرا از یک کیفیت پایین‌تر این رنگ استفاده می‌ کنند که به نیمه پلاستیک معروف هست.

به همین دلیل است که عموماً رنگ پلاستیک را برای بخش‌هایی چون سقف مورد استفاده قرار می‌دهند زیرا دور از دسترس بوده و کمتر دچار آلودگی‌های معمول می‌شود.

یکی از مواردی که در خصوص رنگ پلاستیک باید بدانید این است که رنگ پلاستیک آب را به خود جذب می‌کند چرا که حلال آن آب است و اگر شما با آب آن را تمیز نمایید، باعث می‌شود سریع چروک شود و زیبایی خود را تمام و کمال از دست بدهد.

از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آن که دیوار یا سقف رنگ پلاستیک شما کثیف نشود، هر هفته یک بار آن را با دستمال کاملاً خشک غبار روبی کنید تا دوده، آلودگی و غبار به خورد آن نرود و پیش از لک شدن از آن دور شود

منبع

ویرگول