منو سایت
صفحه نخست درباره ما سوالات متداول قوانین و مقررات دانلود نظیف ثبت سفارش مقالات
لوگو شرکت نظیف
لوگو شرکت نظیف
به سامانه نظیف خوش آمدید
از ثبت سفارش تا اتمام کار همراه شما هستیم
به کل تهران اعزام نظافتچی داریم
نظافت تخصص ماست
نظافتچی های حرفه ای را از ما بخواهید
اعزام نظافتچی آقا مجرب و متعهد
اعزام نظافتچی خانم کاربلد و مطمئن
اعزام نظافتچی با ارائه فاکتور رسمی

گل های مناسب برای کاشتن در فصل پاییز

گل های مناسب کاشتن در پاییز دارای انواع مختلفی هستند که این دسته قادر به ادامه ی زندگی در شرایط سخت و سرد پاییز و زمستان را داشته و می توانند گل دهند. در زیر به تعدادی از گل های مناسب پاییز اشاره شده است که می توانید با ان ها اشنا شده و نهایت لذت را از دیدن ان ها در فصل های سرد ببرید. این گل ها همچنین اکثرا به مراقبت ویژه ای نیاز نداشته و به راحتی می توان ان ها را نگهداری نمود. به همین دلیل بعضی از آن ها به وفور در فصل پاییز در خیابان ها و باغچه ها به چشم می خورند.

۱گل اشرفی

این گل یکی از گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشد. زیرا این گل ها دارای دوام و مقاومت زیادی بوده و قادر به زنده ماندن در تمامی فصول سال از جمله پاییز را به راحتی دارند. همچنین این گل ها قادر به گل دادن در تمام آب و هوا از جمله یخبندان را دارند.

۲گل جعفری

گل جعفری یکی دیگر از گل های مناسب کاشتن در پاییز بوده که دارای گونه های زیادی نیز می باشد. این گل بیشتر مناطق گرم را دوست دارد اما در تمامی مراحل سال گل می دهد و به همین دلیل یک گل مناسب برای کاشت در پاییز می باشد.

۳) گل داوودی

این گل نیز که دارای طرفداران بسیار زیادی بوده یکی از گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشد. این گل در زمستان و پاییز به راحتی گل می دهد و همچنین قادر به زندگی در تمامی خاک ها را دارد. از این رو نیاز به مراقبت خیلی ویژه نداشته و به راحتی گل می دهد. این گل زیبا به رنگ های متفاوتی مانند بنفش، زرد و نارنجی وجود دارند.

۴گل بنفشه

گل بنفشه یکی دیگر از گل های مناسب پاییز بوده که به سرما مقاوم است. این گل دارای برگ های ساده و متناوب می باشد.

این گل را می توان با تنظیم دما و نور به راحتی نگهداری نمود. این گل همه روزه به اندکی آب نیاز داشته و همچنان نور مصنوعی برای رشد آن کافی می باشد و حدود ده الی دوازده ساعت در روز باید در معرض نور مصنوعی در صورت نبود نور طبیعی قرار بگیرد.

۵گل قرنفل

این گیاه زیبا نیز به رنگ های مختلف قرمز، سفید، بنفش و … دیده می شود و یک گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشد. عمر این گل ها به چند هفته می رسد و در هوای سرد پاییزی به راحتی قابل رشد می باشد. این گل به آفتاب و خاک مرطوب نیاز داشته و باید خاک آن مرغوب باشد.

۶) گل مینا

این گل زیبا از دیگر گل های مناسب کاشتن در پاییز بوده و به راحتی گل می دهد و باغچه را زینت می بخشد.

باید دقت گردد که این گل به خاک مرغوب و سبک نیازمند می باشد.  

۷گل کلم زینتی

این گیاه دارای برگ ها سبز رنگ و صورتی و بنفش دارای زیبایی بسیار زیادی می باشد. این گیاه به سرمای زمستان و پاییز مقاومت داشته و براحتی قادر به ادامه ی زندگی می باشد. همچنین این گل نیاز به اب فراوان داشته و نور آن نیز باید به مقدار کافی باشد. زیرا نور کم باعث کم رنگ شدن برگ های سبز ان می شود.  

۸گیاه پیراکانتا Pyracantha

این گیاه مقاوم نیز یکی دیگر از گل های مناسب کاشتن در پاییز محسوب می شود زیرا دارای مقاومت بالایی نسبت به سرما بوده و به راحتی در سرما رشد می کند و گل می دهد. این گیاه دارای گل های نارنجی رنگ شبیه به زالزالک بوده که بسیار جذاب می باشند.

این گیاه در بسیاری از مکان ها به عنوان پرچین و حائل مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دارای شاخ و برگ های مقاوم می باشد. این گل در بسیاری از شهرهای کشور ما در خیابان ها به چشم می خورند.

همچنین لازم به ذکر می باشد که این گیاه دارای تیغ ها و خار هایی می باشد که از این نظر باید هنگام دست زدن به ان حتما دستکش مخصوص به دست داشته باشید.

۹) گلسیکلامن hederifolium

این گل زیبا از دیگر گل های مناسب کاشتن در پاییز می باشند که قادر به رشد در شرایط سرد را دارند. این گیاه در مناطق خشک نیز به راحتی رشد کرده و گل می دهند. رنگ های مختلف این گل به چشم می خورد که می توان به رنگ های نقره ای با برگ های زیبا اشاره نمود که در هوای سرد زمستان و پاییزنیز سالم می مانند.

۱۰گل گلایل سفید

یکی دیگر از گل های زیبا و گل های مناسب کاشتن در پاییز گل گلایل سفید می باشد که معمولا دارای شکوفه های سفید می باشند. در پاییز گل های ان به چشم می خورد از این رو یک گل مناسب و مقاوم به آب و هوای پاییزی بوده و از دیدن ان لذت برد.

۱۱گل بگونیا

یکی از گل های مناسب کاشتن در پاییز و زمستان این گل بوده و دارای زرق و برق بسیار زیبایی نیز می باشد. لازم به ذکر می باشد که که این گل به نور کافی و زیاد برای رشد و گل دهی نیاز دارد و باید در معرض نور کافی قرار بگیرد. همچنین این گیاه دارای گل های متنوعی بوده که در هوای سرد پاییزی نیز دوام می آورند.

۱۲گل برفی

این گل زیبا جزو گل های مناسب کاشتن در پاییز و همچنین جزو گل های بسیار کلاسیک محسوب می شود و پیاز آن گران می باشد. این گل زیبا نیز در فصل های سرد پاییز مقاوم بوده و گل می دهند. بنابراین شما می توانید از دیدن ان ها نهایت لذت را ببرید.

در بالا به تعدادی از گل های مناسب پاییز ی اشاره شد که می توان در فصل پاییز آن ها را کاشت و نگهداری نمود زیرا که این گل ها قادر به رشد و گل دادن در فصل سرد را داشته و به راحتی می توانند گل دهند.

منبع: وی آی پی شاپ